Költészet napja

2015.04.02 20:23

A magyar költészet napját Magyarországon 1964 óta József Attila születésnapján, április 11-én ünneplik.

Ebből az alkalomból minden évben irodalmi előadóestekkel, könyvbemutatókkal, költőtalálkozókkal és -versenyekkel tisztelegnek a magyar líra előtt. A rendezvényeken klasszikus és kortárs költők versei egyaránt szerepelnek. Gyakran diákok, vagy éppen a ma is élő szerzők tolmácsolják a költeményeket.

Mint minden évben, idén is a Csokonai Közösségi Ház ad helyet a megemlékezésre.

Ezen a napon felolvasó estet tartunk, melyben közreműködik:- Büki Imre, - Ignácz Ramóna,- Imréné Cserti Margit, - Kazinczy Enikő, - Jézus Szíve ÖkumenikusKórus,- Mayer Tibor, - Németh Istvánné, - Szászfalvi Lászlóné

József Attila

Mama

Már egy hete csak a mamára
gondolok mindíg, meg-megállva.
Nyikorgó kosárral ölében,

                       ment a padlásra, ment serényen.                       

Én még őszinte ember voltam,
ordítottam, toporzékoltam.
Hagyja a dagadt ruhát másra.
Engem vigyen föl a padlásra.

Csak ment és teregetett némán,
nem szidott, nem is nézett énrám
s a ruhák fényesen, suhogva,
keringtek, szálltak a magosba.

Nem nyafognék, de most már késő,
most látom, milyen óriás ő -
szürke haja lebben az égen,
kékítőt old az ég vizében.